سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۴:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۲۰ ساعت ۱۲:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

پالنگان آماده برگزاری مراسم هزار دف / این مراسم بزرگ ۳۱ فروردین در روستای تاریخی پالنگان برگزار می شود

فرماندار کامیاران در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جشن هزار دف روستای پالنگان که در روز یکشنبه 19 فروردین برگزار شد ، عنوان کرد: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روستای پالنگان به عنوان مهد تاریخ و مفاخر در سطح منطقه کم‌نظیر است و با اجرای این مراسم گام مهم دیگری با هدف ثبت جهانی این روستا برداشته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، فرماندار کامیاران با اشاره به ظرفیت های پالنگان برای میزبانی این رویداد فرهنگی، اظهار داشت: منظر تاریخی روستا و بافت بکر پلکانی آن، پالنگان را به یکی از مقاصد گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

ثقفی نیا با بیان اینکه در برگزاری این جشن بزرگ  از تجارب حوزه هنری و حمایت های ارزشمند پایگاه میراث جهانی هورامان بهره مند می شویم، گفت: پالنگان در این روز میزبان جمعی از مدیران، مفاخر، روحانیون و علمای منطقه کردستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: این مراسم با حضور گروه های برتر موسیقی کردستان و کرمانشاه با اجرای گروه دف نوازی و تنبور نوازی زمینه رونق گردشگری رویداد محور را در منطقه فراهم می کند.

وی معرفی ظرفیت های دینی و عرفان نهفته در فرهنگ مردم هورامان را از دیگر محورهای جشن هزار دف پالنگان عنوان کرد و گفت: با همراهی صداو سیما و رسانه های داخلی و خارجی تلاش می کنیم بازتاب خوبی از این رویداد داشته باشیم.

ثقفی نیا در این نشست از حوزه هنری استان کردستان و نمایندگان ادارات استانی خواست تمام تلاش و همکاری خود را در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم با مدیریت فرمانداری و همراهی و پشتیبانی دستگاه های اجرایی و خدمت رسان شهرستان بکار گیرند.

نماینده عالی دولت در کامیاران مشارکت حداکثری مردم منطقه در اجرای این آئین را حائز اهمیت دانست و افزود : باید با جدیت برای ثبت جهانی این روستای تاریخی تلاش شود و اجرای این مراسم در این راستاست.

فرماندار شهرستان کامیاران اظهار امیدواری کرد : با تداوم اقدامات ارزشمندی که با مشارکت مردم برای توسعه گردشگری پالنگان انجام شده و همچنین اجرای جشن هزار دف با بازتاب مناسب رسانه ای و ظرفیت فرهنگی خاصی که وجود دارد گام اساسی در جهانی شدن این رویداد صورت گیرد.

گفتنی است این مراسم معنوی در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۱۵ عصر در روستای تاریخی و فرهنگی پالنگان برگزار می شود.