جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۱۱:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۴ ساعت ۱۲:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

نشست هماهنگی پروسه جهانی سازی گردشگری پالنگان با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران استانی وشهرستانی برگزار شد

فرماندار شهرستان کامیاران در جلسه هماهنگی پروسه جهانی سازی پالنگان که با حضور معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ، سرپرست اداره کل روستایی استانداری ، معاون میراث فرهنگی ، بخشدار ، شورای اسلامی و دهیار پالنگان و مسئولان ادارات خدمات رسان برگزار شد ، با اشاره به حضور انبوه گردشگر در مراسم معنوی هزار دف از نقاط مختلف کشور در این روستای تاریخی گفت : پالنگان علیرغم داشتن بافت روستایی و پلکانی و سایر ویژه گیهای یک روستا توانست پذیرای جمع کثیری ازهموطنان باشد .

فرماندار شهرستان کامیاران در این جلسه که با حضور معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ، سرپرست اداره کل روستایی استانداری ، معاون میراث فرهنگی ، بخشدار ، شورای اسلامی و دهیار پالنگان و مسئولان ادارات خدمات رسان برگزار شد ، با اشاره به حضور انبوه گردشگر در مراسم معنوی هزار دف از نقاط مختلف کشور در این روستای تاریخی گفت : پالنگان علیرغم داشتن بافت روستایی و پلکانی و سایر ویژه گیهای یک روستا توانست پذیرای جمع کثیری ازهموطنان باشد .

ثقفی نیا افزود : حضور قریب ۵۰ هزار نفر در این مراسم هر چند دوراز انتظار بود نشان دهنده امنیت پایدار منطقه است و این موضوع از مهمترین جلوه برگزاری این مراسم بود.

وی با بیان نکات مثبت این مراسم ، خاطر نشان کرد : تفکر توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار ” جهش تولید با مشارکت مردم ” از اهداف معرفی جاذبه‌ها و مناطق دیدنی شهرستان است.    

ثقفی نیا اظهار کرد : برگزاری این برنامه فرهنگی در اولین ماه سال ۱۴۰۳ با استقبال خوب ، نشان می دهد که شهرستان کامیاران به عنوان بخشی از استان اصالت و فرهنگ کردستان ظرفیت های مطلوبی برای اجرای برنامه های فرهنگی دارد.

نماینده دولت در شهرستان تصریح کرد :  نهایی شدن ثبت پالنگان به عنوان روستای نمونه گردشگری جهانی منافع اقتصادی مطلوبی به دنبال خواهد داشت و برگزاری مراسم هزار دف گام موثری در این راستا بود.

فرماندار کامیاران در ادامه اظهار داشت : بعد از این مراسم که در حضور مدیران کشوری و استانی برگزار شد تصمیم های ارزشمندی اتخاذ شد که تبدیل مسیر کامیاران به پالنگان از فرعی به اصلی و پیگیری تامین اعتبار جهت تعریض آن ، توسعه آب شرب روستا، اجرای پروژه سنگ فرش دره حسنعلی ، تقویت سیستم های مخابراتی و همچنین توسعه دیگر زیر ساخت های این روستا با حمایت استاندار ، رئیس سازمان مدیریت و دیگر مدیران استانو شهرستان بخشی از این تصمیم ها بود.

درادامه این جلسه جعفری سرپرست اداره کل روستایی استانداری و و طن دوست معاون میراث فرهنگی استان با ابراز خرسندی از توجه به روستاهای هدف گردشگری و لزوم حفاظت از میراث های ماندگار این مناطق ، آمادگی خود را جهت همکاری به منظور حل مسائل و توسعه زیرساخت های این روستای تاریخی با همراهی سایر ادارات و اهالی محلی اعلام کردند.

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳