شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۲۲:۲۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۱ ساعت ۱۳:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

در حضور ۵۰ هزار گردشگر از سراسر کشور ، آئین معنوی هزار دف روستای تاریخی پالنگان برگزار شد

در بهشت پلکانی کردستان با حضور مقامات کشوری و استانی؛ نوای دلنشین ۱۰۰۰ دف در سپهر پالنگان طنین‌انداز شد.

روز جمعه در آخرین روز فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ، پالنگان روستای شاخص گردشگری در غرب کشور در مسیر ثبت جهانی، میزبان استاندار کردستان، مدیران میراث فرهنگی کشور، اصحاب رسانه و حضور جمع زیادی از گردشگران از سراسر کشور بود.
استاندار کردستان در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به گردشگران داخلی و خارجی، آحاد مردم و ضمن ابراز امیدواری نسبت به ثبت جهانی روستای پالنگان، اظهار کرد: ثبت جهانی این منطقه در راستای اشتغالزایی و خلق ثروت برای ساکنین این روستا از اهمیت زیادی برخوردار است.
“اسماعیل زارعی کوشا” با بیان اینکه ثبت جهانی پالنگان شکوفایی اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت، افزود: با مدیریت صحیح و بهره‌مندی از بستر موجود و ظرفیت‌های ویژه این روستا در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این منطقه تلاش خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه اقداماتی که برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری پالنگان انجام شده است باید تداوم پیدا کند، ادامه داد: یکی از موفق‌ترین پروژه‌های توسعه روستایی استان کردستان، روستای گردشگرپذیر پالنگان است.
استاندار کردستان با بیان اینکه برگزاری رویداد مهم هزار دف می‌تواند در تقویت هرچه بیشتر مسائل دینی و مذهبی منطقه نقش‌آفرین باشد، گفت: جاذبه‌های گردشگری روستای پالنگان به عنوان مهد تاریخ و مفاخر در سطح منطقه و غرب کشور کم‌نظیر است.

فرماندار شهرستان کامیاران با خیر مقدم حضور استاندار ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، دیگر مسئولان و مهمانان از سراسر کشور و ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم معنوی در روستای گردشگری پالنگان گفت : تلاش زیادی صورت گرفته است تا این روستای تاریخی به عنوان روستای نمونه گردشگری ثبت جهانی شود.
ثقفی نیا اظهار امیدواری کرد : با جهانی شدن پالنگان زمینه توسعه هر چه بیشتر گردشگری و کسب منافع اقتصادی برای مردم این منطقه ، شهرستان و حتی استان فراهم گردد.
فرماندار شهرستان کامیاران در خاتمه با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم ، خواستار حفاظت ، نگهداری و حراست از این میراث کهن ، بافت پلنکانی و بناهای آن شد.