پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۷:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۹ ساعت ۱۲:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

در راستای برنامه های شعار سال ” جهش تولید با مشارکت مردم ” مسایل و مشکلات شیلات پالنگان مورد بررسی قرار گرفت

نشستی در محل سالن جلسات فرمانداری و با حضور ثقفی نیا فرماندار ، محمدرضایی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ، زیباکردار مدیر کل دامپزشکی و جمعی از مسئولان و کارشناسان استانی و شهرستانی و تعدادی از تولید کنندگان مجتمع شیلات پالنگان در راستای شعار سال برگزار شد.

نشستی روز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات فرمانداری و با حضور ثقفی نیا فرماندار ، محمدرضایی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ، زیباکردار مدیر کل دامپزشکی ، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ، معاون شیلات استان ، بخشدار مرکزی ، جمعی از مسئولان و کارشناسان استانی و شهرستانی و تعدادی از تولید کنندگان مجتمع شیلات پالنگان در راستای شعار سال برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان کامیاران خبر داد ؛

فعال شدن کارگروهی با هدف ارائه خدمات مناسب در دو بخش گردشگری و شیلات پالنگان با مشارکت مردم

 ثقفی نیا فرماندار شهرستان کامیاران در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات شیلات پالنگان روز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل فرمانداری تشکیل شد از فعالیت کارگروهی متشکل از مدیران به منظور ارائه خدمات مناسب در دو بخش گردشگری و شیلات آین روستا خبر داد.

وی با اشاره به موقعیت و جایگاه این روستای تاریخی افزود : همکاری مردم به ویژه مزرعه داران ماهی می تواند ما را در تحقق اهداف و کاهش مشکلات یاری دهد.

ثقفی نیا تصریح کرد : به منظور ارتقاء سطح بهداشت وسلامت در روستا و  محدوده شیلات ، نصب سپتیک تانک ، احداث سرویس های بهداشتی و لوله گذاری و انتقال فاضلاب به طول دو کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان کامیاران اظهار امیدواری کرد : با تداوم همکاری ادارات استان و شهرستان و اهالی محترم و تولید کنندگان روز به روز شاهد توسعه فعالیتهای گردشگری و همچنین تولید و پرورش ماهی با کیفیت بالاتر در مجتمع شیلات پالنگان باشیم.

 

مدیر کل دامپزشکی کردستان ؛

با هدف حمایت از جهش تولید دامپزشکی آماده همکاری در اجرای برنامه های مد نظر در شیلات پالنگان است

 مدیر کل دامپزشکی کردستان در این نشست خواستار انجام برخی تغییرات در راستای حمایت از تولید در مجتمع شیلات پالنگان شد.

کامران زیبا کردار افزود : با انجام برخی اقدامات ضمن پیشگیری از بروز هرگونه مشکل زمینه تولید ماهی با کیفیت فراهم می شود.

مدیر کل دامپزشکی کردستان در این راستا خواستار در نظر گرفتن فصل آیش در مزرعه های شیلات  ، تصفیه آب و لایروبی کانال ، ساماندهی مسیر ورودی آب و واحدهای خدمات دهی در حاشیه کانال و فعال نمودن مرکز تکثیر و پرورش بچه ماهی شد.

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کردستان ؛

با رعایت اصول پدافند زیستی از از زیان های اقتصادی در واحدهای تولیدی پیشگیری شود

 محمد محمدرضایی در این نشست به اهمیت اجرای اصول پدافند زیستی  در بخش کشاورزی به ویژه تولید انواع آبزیان اشاره کرد و گفت : اجرای این اصول می تواند از بروز تهدیدهای احتمالی پیشگیری و منافع اقتصادی تولید کنندگان را تضمین کند.

 وی افزود : رسالت ما صیانت از سلامت مردم است و انتظار داریم در این راستا با برنامه های دامپزشکی و دیگر ادارات متولی کار همکاری شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری با بیان اینکه آینده خوبی برای پالنگان پیش بینی می شود ، خواستار تدوین طرحی در راستای حمایت از تولید و رفع مسائل و مشکلات با همراهی تولید کنندگان شد.