جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۷:۴۵:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۲۶ ساعت ۱۵:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کامیاران با محوریت تمهید مقدمات بازگشایی مدارس و پروژه مهر با ریاست ثقفی نیا فرماندار برگزار شد

پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کامیاران با محوریت تمهید مقدمات بازگشایی مدارس و پروژه مهر با ریاست ثقفی نیا فرماندار برگزار شد.

برگزاری پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان
کامیاران آماده آغاز سال تحصیلی جدید
تبریک فرماندار شهرستان کامیاران به مناسبت هفته وحدت ، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس
تاکید لازم مبنی بر همکاری ادارات با آموزش و پرورش در آستانه سال جدید تحصیلی

پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کامیاران با محوریت تمهید مقدمات بازگشایی مدارس و پروژه مهر با ریاست ثقفی نیا فرماندار برگزار شد.
با حضور فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس راهور ، مدیر آموزش و پرورش ودیگراعضای جلسه، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ، پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کامیاران در سال جاری برگزار شد.
فرماندار شهرستان کامیاران در این نشست با تبریک هفته وحدت ، ولادت با سعادت پیامبر (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) ، هفته دفاع مقدس وآغاز بازگشایی مدارس و آرزوی موفقیت برای فرهنگیان ، معلمان و دانش آموزان ، بر آمادگی کلیه دستگاه های شهرستان جهت بازگشایی مدارس و تمهید کلیه مقدمات لازم تاکید کرد و افزود: تمامی مدیران و روسای ادارات سطح شهرستان کامیاران در آغاز سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش را همراهی خواهند کرد.
ثقفی نیا با قدردانی از زحمات مدیر و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، خواستار برگزاری مراسمات و جشن های آغاز سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس به ویژه مدارس دور افتاده و روستایی شد و افزود : برنامه ریزی ها بایستی به گونه ای باشد تا با ایجاد انگیزه در آغاز سال جدید تحصیلی روزهای موفقیت آمیزی برای دانش آموزان رقم زد.
فرماندار شهرستان کامیاران حساسیت در خصوص مسائل آموزشی به ویژه حضور منظم دانش آموزان در مدارس را حائز اهمیت بر شمرد و اظهار امیدواری کرد : با شکل گیری ارتباط خوب خانه و مدرسه و استفاده از همفکری انجمن اولیا و مربیان بتوان در این راستا موفق عمل کرد.

مهدی ولی ئی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت، از نقش نظارتی اعضای شورای آموزش و پرورش سخن گفت و بیان داشت: با تدابیر و تصمیم های مهمی که در این شورا گرفته می شود چشم اندازی که برای آموزش و پرورش در نظر داریم رقم خواهد خورد.
ولی ئی در رابطه با مصوبات جلسه قبلی و در راستای دستورکار جلسه، به برگزاری جلسه با موسسات و صندوق های خیریه به جهت پرهیز از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن اشاره کرد و افزود: با این کار توانستیم توسط موسسات و صندوق های خیریه نهال مهربانی، باقیات الصالحات و صندوق رفاه دانش آموزی بعثت آموزش و پرورش و همچنین با همت جمعی از خیرین، برای اکثر دانش آموزان نیازمند لباس فرم دانش آموزی، پک های لوازم التحریر و کارت هدیه در نظر بگیریم و اتفاق خوب آنجاست که پیش از شروع سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان نیازمند شهرستان توزیع شده است.
ولی ئی در ادامه به مباحثی از جمله تعیین شهریه مدارس شاهد و نمونه، آسفالت حیاط مدارس، رنگ آمیزی معابر منتهی به مدارس پرداخت و بیان داشت: خوشبختانه با تدابیر و چشم اندازهای فرماندار گرامی و شورای اداری و شورای تامین شهرستان و همچنین اقدامات انجام شده در مجموعه آموزش و پرورش تحت عنوان پروژه مهر ، در بازگشایی مدارس در بالاترین سطح از آمادگی هستیم.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کامیاران در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه مهر به عنوان بزرگترین پروژه اجرایی کشور که تمامی مدارس در طول تابستان درگیر آن هستند، بر اهم اقدامات انجام شده ذیل کارگروه های چندگانه این پروژه از جمله ابلاغ و سازماندهی نیروی انسانی، رنگ آمیزی و ساخت و تعمیر، سفارش کتاب درسی و توزیع در بین مدارس، ثبت نام دانش آموزان در مدارس، هدایت تحصیلی، آمایش سرزمینی، خرید و توزیع اقلام و پک های ورزشی، برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی برای والدین و انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس در ابتدای سال تحصیلی جدید، انتصاب مدیران مدارس، پاسخگویی و شفافیت در اطلاع رسانی ها و … اشاره کرد.
سرهنگ جلیلیان فرماندهی محترم نیروی انتظامی بهمراه سرگرد ملکی فرمانده پلیس راهور شهرستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته و تاکید بر تامین امنیت مدارس، از آمادگی نیروی انتظامی برای برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان با توجه به آسیب های اجتماعی، مواد مخدر و همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی و کنترل عبور و مرور خبر داد.
گفتنی است زمان بازگشایی مدارس به صورت همزمان روز اول مهر اعلام شده است.