یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۴:۴۹:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۱۲ ساعت ۱۵:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

آغاز برداشت گندم در مزارع کامیاران و استان / پیش بینی خرید یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراه فرماندار و مدیران جهاد کشاورزی ، غله و تعاون روستایی از مراحل برداشت و تحویل گندم به مراکز خرید در شهرستان کامیاران بازدید به عمل آوردند.

برداشت گندم به صورت رسمی در سطح مزارع شهرستان کامیاران و دیگر مناطق استان کردستان  آغاز و مراحل برداشت و همچنین مراکز خرید این شهرستان مورد بازدید مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

 

معاون اقتصادی استاندار کردستان :

پرداخت مطالبات کشاورزان در کمترین زمان پیگیری می شود

نوری معاون اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اهمیت کشاورزی در توسعه اقتصادی و به ویژه تولید گندم و نقش آن در خودکفایی گفت : تلاش می شود مطالبات کشاورزان زحمت کش  در کمترین زمان پس از تحویل پرداخت شود.

وی همچنین در خصوص حمل و نقل گندم تصریح کرد : در کنار استفاده از پتانسیل و امکانات حمل و نقل شرکت های فعال در این زمینه از ظرفیت ریلی استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار امیدواری کرد : در سال زراعی جاری جهش قابل توجهی در تولید گندم نسبت به مدت مشابه داشته باشیم.

 

فرماندار کامیاران :

۷ مرکز خرید گندم در شهرستان فعال هستند

فرماندار شهرستان ضمن اعلام خبر برداشت گندم در کامیاران توسط ۱۲۰ دستگاه کمباین گفت : با برداشت گندم از مزارع کامیاران برداشت این محصول در سطح استان آغاز شده است.

ثقفی نیا افزود : از آغاز برداشت گندم در سطح شهرستان ، خرید این محصول در ۷ مرکز تضمینی خرید خصوصی ، دولتی و تعاون روستایی انجام که تا کنون حدود ۶۰۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار شهرستان پیگیری مطالبات گندمکاران و فراهم کردن شرایط حمل ونقل با هدف ایجاد رضایتمندی و پرهیز از بروز مشکل برای کشاورزان را از موارد قابل پیگیری عنوان کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزان کردستان :

پیش بینی می شود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان در سطح استان خریداری شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اعلام خبر برداشت گندم در سطح استان که به صورت رسمی از مزارع کامیاران آغاز شده است ، گفت : در سطح استان ۸۷ مرکز خرید گندم برای دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آماده شده است.

اسکندری افزود : ۵۸ اکیپ افت و ریزش بر کار کمباین ها در زمان برداشت نظارت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد در سال جاری حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در استان کردستان خریداری شود.