یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۳۹:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۱۷ ساعت ۱۲:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری مراسم بزرگداشت هفته معلم در کامیاران / تجلیل از فرهنگیان نمونه با حضور فرماندار شهرستان

در شانزدهمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، با حضور فرماندار، مدیران و روسای ادارات شهرستان کامیاران، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان و همچنین مدیران و معاونین پرورشی مدارس، ویژه برنامه مراسم بزرگداشت هفته معلم در شهرستان کامیاران برگزار و از تلاش ها و مجاهدت‌های تعدادی از فرهنگیان نمونه، تلاشگر، متفاوت و اثرگذار تجلیل شد.

فرماندار کامیاران ؛

خدمات ارزشمند معلمان شایسته قدردانی از سوی همه ماست

 

کیانوش ثقفی نیا فرماندار شهرستان کامیاران در سخنانی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، این جایگاه را نقش با کیفیت و مهمی در جامعه عنوان کرد و گفت: آگاهی بخشی جزء رسالت‌های اساسی معلمان است و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان در رابطه با جایگاه و هدف آنان، ضروری و لازم است.

 فرماندار کامیاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری به بیان اهمیت نقش و جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه پرداخت و اظهار کرد: شأن و منزلت معلمان در جامعه ما والا است و ما همیشه قدردان زحمات این قشر عزیز و زحمت کش خواهیم بود.

 وی با تکرار چندباره «معلم سپاس» این روز را به کلیه فرهنگیان شهرستان تبریک گفت و افزود: معلمی را شغل نمیدانم، بلکه معلم شمع سوزانی است که با دلسوزی هر چه تمام تر خودش را فدای دانش آموزانش می کند، به دانش آموزان می آموزد چگونه رفتار کنند و آداب و معاشرت داشته باشند و اینها همه خروجی تلاش معلمان عزیز می باشد.

 فرماندار کامیاران در پایان سخنان خود، تقدیر از جایگاه ویژه معلمان را بر همگان واجب دانست و با بیان اینکه همه ما مدیون‌ معلمان هستیم، عنوان کرد: دست آموزگارانی که مشق ایثار و شجاعت می‌کنند را به گرمی می‌فشاریم.

 

در ابتدای این آئین، مهدی ولی ئی نیز در سخنانی، آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم را به تمامی فرهنگیان و کنشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت و حضور فرماندار مردمی و مسئولان، روحانیون و مقامات نظامی و انتظامی در برنامه های آموزش و پرورش را ارزشمند دانست و گفت: بودن و همراهی و تعاملتان ما را متعهد کرده که با یک آموزش و پرورش متعالی می توان یک جامعه متعالی را ساخت.

 ولی ئی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا و به شکل ویژه ای ۴۲ هزار شهید فرهنگی و دانش آموز و خصوصاً استاد شهید مطهری و شهیدان فرهنگی شهرستان کامیاران، شهید مولود منبری و شهید بهاالدین حسینی و همچنین مرحوم ادهم مطفری، با اشاره به نام اولین معلم که در اولین کلام به بهترین بنده اش گفت «بخوان» کلامی که موجبات تحول و دگرگونی شگرف از فرش تا عرش گردید، شروع برنامه نمادین زنگ سپاس معلم را تبریک گفت.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کامیاران همچنین با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص)، معلم همه خوبی ها «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما — من معلم برانگیخته شدم» به اهمیت کار معلم اشاره کرد

 وی در باب اهمیت کار معلم، تصریح کرد: یک مکانیک موقعی که خودرو را تعمیر می کند، موتورش را خاموش می کند، یک پزشک هنگام جراحی، فرد بیمار را بیهوش می کند، اما یک معلم ذهن، جسم و جان دانش آموزان را در اوج هوشیاری بکار می گیرد و سعی می کند تغییر و تحول ایجاد کند و در میزان دانش، توانش و منش بچه ها تاثیر می گذارد و اگر گذری به دوران کرونا بزنیم، جامعه متوجه شد فارغ از کم و کاستی ها، هیچ چیز یا کسی نمی تواند جای معلم را پر کند و شاید به این جمله برسیم «با یک قلم، با یک کتاب و با یک معلم می توان جهان را تغییر داد».

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران در پایان سخنان خود اظهار داشت: کار معلمان را هیچ گونه نمی توان جبران کرد و برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم صرفاً یک عرض خدا قوت می باشد.

 

در ادامه این مراسم افشار آزادی مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن تقدیر از فرهنگیان شهرستان و تبریک هفته معلم بیان داشت: تلاش های شهیدانی همانند شهید مطهری باعث شد خلا بین حوزه و دانشگاه از بین برود.

 وی با بیان اهمیت کار معلمی، عنوان کرد: یک معلم با یک قلم و کتاب می‌تواند جهان را عوض کند؛ همانند پزشکان که بعد از یک عمل جراحی موفقیت آمیز می گویند کار خدا بود، موفقیت در تعلیم و تربیت نیز توسط معلمان کار خداست چرا که کار معلم خدایی و پیامبرگونه است.

 آزادی شغل معلمان را شغل انبیا عنوان کرد و ادامه داد: معلمان ما بدون هیچ چشم داشتی به دورترین روستاها برای تدریس رفته و دلسوزانه و مجدانه با دغدغه مندی در این راه تلاش می کنند. بنابراین جایگاه معلم والاتر از همه بوده و جامعه باید قدردان زحمات این قشر مهم و کلیدی باشند.

 این مقام مسئول در پایان سخنان خود اجرای رتبه بندی معلمان را یکی از افتخارات دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: رتبه بندی معلمان با وجود کم و کاستی که در اجرا داشت، کار بسیار سخت بود که خوشبختانه اجرا شد.

 

در ادامه این مراسم از فرهنگیان نمونه، تلاشگر، متفاوت و اثرگذار شهرستان کامیاران تجلیل به عمل آمد.