جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۲۶:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ساعت ۱۹:۲۲
لینک کوتاه مطلب:

غرس ۱۰۰ اصله نهال در کامیاران / فرماندار شهرستان : با مشارکت مردم فرهنگ درختکاری ترویج و احیاء شود

مراسم آغاز کاشت 1000 اصله نهال در دومین روز از هفته منابع طبیعی با همکاری فرمانداری ، بخشداری موچش ، منابع طبیعی ، سپاه پاسداران و گروههای مردمی در روستای فارس آباد بخش موچش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری  کامیاران؛ در دومین روز از هفته منابع طبیعی کاشت ۱۰۰۰ اصل نهال با حضور ثقفی نیا فرماندار کامیاران ، فرمانده سپاه کامیاران ، بخشدار موچش و مسئولین شهرستانی و مردم منطقه به  صورت نمادین در حوزه روستای فارس آباد بخش موچش غرس و آغاز گردید.

در این مراسم فرماندار کامیاران با بیان اینکه بدون مشارکت مردم و حمایت دیگر دستگاه های اجرایی حفاظت از منابع طبیعی امکان پذیر نیست، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و افزایش مشارکت عمومی در حفظ منابع طبیعی راهکاری مناسب برای جلوگیری از تخریب و تعرض به منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی بیان کرد: همه ساله بحران های مختلفی مانند سیل، ریز گردها، کم آبی ،فرسایش خاک و حتی آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی منطقه را تهدید می کند که درختکاری نقش مهمی در کاهش پیامدهای این آسیب و احیای طبیعت دارد.

فرماندار کامیاران در ادامه تاکید کرد : منابع طبیعی با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت مردمی نسبت به احیاء و ترویج سنت و فرهنگ حسنه درختکاری اقدام نماید.

گفتنی است همزمان با دومین روز هفته منابع طبیعی کشت ۱۵ میلیون اصله نهال با مشارکت سپاه پاسداران در کشور هدف گذاری شده که در کامیاران  ۱۰۰۰ اصله نهال غرس شد .