شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۲۲:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۴ ساعت ۱۷:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

در نشست فرشادان نماینده مردم در مجلس و شافعی فرماندار شهرستان با حضور بخشداران و شوراهای اسلامی بخش بررسی شد : وضعیت پروژه های شهرستان و پیگیری اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها در سطح ملی

عصر روز شنبه 23 اردیبهشت ماه 1402 نشستی با حضور سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج ، کامیاران ودیواندره در مجلس ، کیوان شافعی فرماندار شهرستان ، بهرامی مدیر کل امور روستایی استانداری ، بخشداران و اعضای شورای اسلامی بخش به منظور بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان و طرح مسائل و مشکلات در محل فرمانداری برگزار شد.

عصر روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نشستی با حضور سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج ، کامیاران ودیواندره در مجلس ، کیوان شافعی فرماندار شهرستان ، بهرامی مدیر کل امور روستایی استانداری ،  بخشداران و اعضای شورای اسلامی بخش به منظور بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان و طرح مسائل و مشکلات در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان کامیاران در این نشست با تقدیر از همکاری وهمراهی شوراهای اسلامی در اجرای برنامه های مختلف ، گفت : تعامل و همفکری شوراهای اسلامی با دستگاههای اجرایی می تواند در عمران و توسعه مناطق روستایی موثر باشد.

وی با اشاره به نقش روستاها در تولید واشتغال و امنیت غذایی شهروندان ، افزود : مناطق روستایی شهرستان با داشتن اراضی کشاورزی مستعد و همچنین پتانسیل گردشگری زیبا و بکر نیازمند توجه ویژه است.

کیوان شافعی با بیان اینکه پروژه های مختلف با هدف توسعه مناطق روستایی و شهری در دست اجراست ، افزود : اعتبارات استانی جوابگوی بسیاری از نیازها نیست که خوشبختانه برخی از طرح ها در اعتبارات سفر ریاست جمهوری لحاظ شده است و برای سایر طرح ها اعتبار ملی لازم است.

شافعی اظهار داشت : در سال ۱۴۰۱ شاهد رشد قابل توجهی در اجرا و پیشرفت طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی   با استفاده از اعتبارات استانی ، سفر ریاست جمهوری و اعتبارات ملی بوده ایم که اجرای فاز اول طرح آبرسانی مجتمع یوزیدر کاشتر و شروع فاز دوم آن ، تخصیص اعتبار به منظور تکمیل سدهای امیرآباد و رمشت ، افزایش ۱۰۰درصدی آسفالت راه روستایی نسبت به سال قبل از آن ، اجرای پروژه آبیاری تحت فشار پایاب سد گاوشان در سطح ۵۰۰ هکتار ، بهسازی ، روکش و آسفات محورهای اصلی و فرعی حدود ۲۶ کیلومتر که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰درصد رشد داشته است  ، تخصیص اعتبار جهت اجرای فاز اول طرح آبرسانی مجتمع هلتوشان ، اجرای طرح های گازرسانی در شهرستان و افزایش ضریب نفوذ گاز به ۵/۹۹ درصد ، اجرای بخشی از طرح آبرسانی به شهر کامیاران ، طرح های برق رسانی ، احداث  مدارس ، اجرای طرح های آب و خاک و توسعه بخش کشاورزی  وعمران شهری و روستایی بخشی از آنهاست.

فرماندار کامیاران در ادامه اظهار امیدواری کرد : با پیگیری استاندار محترم کردستان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بخش قابل توجهی از اعتبارات مورد نیاز پروژه ها و طرح های مختلف شهرستان از جمله تکمیل پروژه  چهار بانده کردن مسیر کامیاران به سنندج ، تکمیل پروژه های آبرسانی ، تداوم آسفالت و بهسازی راههای روستایی و سایر طرح های عمرانی ، خدماتی ، کشاورزی و صنایع تبدیلی از منابع ملی تامین و رونق مناطق روستایی شهرستان با سرعت بیشتری دنبال شود تا ضمن استفاده از پتانسیل روستاها در تولید و اشتغال ، شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته استان کردستان در زمینه آسفالت و بهسازی راههای روستایی با رشد قابل قبولی موفق به کسب رتبه اول کشوری شده است ، گفت : در سال جاری نیز آسفالت و بهسازی راههای روستایی استان در اولویت خواهد بود که بخشی از آن مربوط به اجرای پروژه ها ی آسفالت در روستاهای کامیاران می باشد.

وی تصریح کرد : با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات استان کردستان از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است که در این زمینه خوشبختانه تبعیض مثبت اتفاق افتاده است.

فرشادان با بیان اینکه شوراهای اسلامی می توانند مسائلی که نیازمند به پیگیری در سطح بالاتر باشد منتقل نمایند ، افزود : چنانچه نیاز باشد موارد مطرح شده در این نشست در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت :  پیگیر دریافت اعتبار در ردیف بودجه برای پروژه های استان خواهد بود که طرح آبرسانی و ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرکامیاران مواردی هست که در صورت کسب مجوز ماده ۲۳ تا خرداد ماه با پیگیری مدیران آبفا در ردیف بودجه قرار خواهد گرفت.

اعضای شوراهای اسلامی بخش با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و اهتمام مسئولان به پیگیری و حل مسائل و مشکلات ، اظهار امیدواری کردند : نیازهای مناطق روستایی در زمینه راه ، مخابرات ، آب ، کشاورزی ، بهداشت ودرمان ، اعتبارات دهیاری ها ، بازنگری طرح هادی ، بیمه و حق الزحمه اعضای شورا و تسهیلات بانکی مورد نیاز مورد پیگیری قرار گیرد.