شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۵۷:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۴ ساعت ۱۷:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های تولید پایاب سدهای شهرستان کامیاران

روز شنبه 23 خرداد ماه 1402 در جلسه ای با حضور سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج ، کامیاران ودیواندره در مجلس ، کیوان شافعی فرماندار شهرستان ، مومن پور معاون آب منطقه ای کردستان ، بخشداران ، ادارات مرتبط و اعضای تعاونی های بهره بردار در پایاب سدها مسائل و مشکلات این تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت.

روز شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در جلسه ای با حضور سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج ، کامیاران ودیواندره در مجلس ، کیوان شافعی فرماندار شهرستان ، مومن پور معاون آب منطقه ای کردستان ، بخشداران ، ادارات مرتبط و اعضای تعاونی های بهره بردار در پایاب سدها مسائل ومشکلات این تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان کامیاران در این جلسه با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط دولت در زمینه احداث سدها ، اجرای طرح های آب وخاک و توسعه و مکانیزاسیون بخش کشاورزی گفت : این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مطرح در کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در تولید ، معیشت و اشتغال در این زمینه داشته و با توجه به پیوند ناگسستی مردم با کشاورزی عمده رونق اقتصادی آن مربوط به این بخش است.  

وی افزود : بخش زیادی از منابع آبی شهرستان صرف امور مربوط به کشاورزی می شود که به دلیل محدود بودن این منابع لازم است مدیریت منابع آب به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

کیوان شافعی تصریح کرد : بهره وری بالا و مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی نیازمند دانش روز و استفاده از فناورهای نوین است که انتظار هست با تعامل وهمکاری بین جهاد کشاورزی ، اداره منابع آب وتعاونی های بهره بردار و ترویج شیوه های نوین کشاورزی و آبیاری و معرفی الگوی کشت مناسب به اهداف مد نظر دست یافت.

فرماندار شهرستان در ادامه با توجه به درخواست بخشی از کشاورزان پایاب سد زیویه مبنی بر استفاده از منابع آبی این سد ، خواستار تجدید نظر واقدام لازم به منظور بهره مندی این افراد شد.  

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج ، کامیاران ودیواندره در این نشست به اهمیت بخش کشاورزی با توجه به اینکه بخش مهمی از تولید و اشتغال شهرستان را در بر می گیرد اشاره کرد و گفت : توجه به دغدغه ها و مسائل ومشکلات مطرح شده در بخش کشاورزی این شهرستان ضروری است.

وی افزود : با تعامل و همکاری بین ادارات جهاد کشاورزی و امور آب و تعاونی های بهره بردار انتظار هست با تخصیص و رها سازی به موقع آب سد زمینه بهره مندی هر چه بهتر کشاورزان فراهم گردد.

نماینده مردم سنندج ، کامیاران ودیواندره در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه خواستار ارائه و انتقال موارد و نکته نظراتی شد که نیازمند پیگیری در سطح وزارتخانه است.

در این نشست تعاونی های بهره بردار خواستار تجدید نظر از سوی جهاد کشاورزی در خصوص میزان عملکرد محصول در هکتار ، تقسیط بدهی کشاورزان و همکاری در خصوص رها سازی به موقع آب ، معرفی الگوی کشت مناسب و سازگار با زمین های کشاورزی و در نظر گرفتن حقابه برای کشاورزان پایاب سد رمشت شدند.