شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۱۷:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲۸ ساعت ۲۰:۵۷
لینک کوتاه مطلب:

در گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) : ۷ طرح آسفالت معابر روستایی و ۶۵۷۱مین واحد مقاوم سازی مسکن روستایی درشهرستان کامیاران افتتاح شد

صبح روز یکشنبه 27 فروردین ماه و در آئینی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن ودهه حساب 100 امام(ره) ، 7 طرح آسفالت معابر روستایی شهرستان و به نمایندگی از این طرح ها فاز 2 آسفالت معابر روستای تیله کو و 6571مین واحد مقاوم سازی روستایی شهرستان کامیاران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری در مراسمی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن ودهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و با حضور کیوان شافعی فرماندار ، سعید رسولی مدیر کل بنیاد مسکن استان ، بخشدار مرکزی ، رئیس بنیاد مسکن شهرستان وجمعی از مسئولان واهالی محلی ، ۷طرح آسفالت معابر روستایی و به نمایندگی از این طرح ها فاز ۲ آسفالت معابر روستای تیله کو و ۶۵۷۱مین واحد مقاوم سازی روستایی شهرستان افتتاح شد.

فرماندار کامیاران در این مراسم با تبریک سالروز تاسیس بنیاد مسکن ودهه حساب ۱۰۰ امام(ره) گفت : بنیاد مسکن به عنوان یکی از نهادهای انقلابی در رفع محرومیت و عمران وآبادانی مناطق روستایی خدمات موثری داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح های  هادی و عمرانی ، ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی، واگذاری زمین ، پرداخت تسهیلات و سایر خدمات بنیاد مسکن افزود : چنین خدماتی باعث شده است که بافت وظاهر روستاها و نیز سطح رفاه وامکانات ساکنین به طور شایسته ای نسبت به گذشته تغییر یابد که این اقدام در کنار سایر خدمات ادارات باعث کاهش مهاجرت و امکان مهاجرت معکوس شده است.

فرماندار کامیاران اظهار امیدواری کرد : با تداوم خدمات این نهاد روز به روز شاهد افزایش سطح امکانات ، رفع محرومیت و حل مشکلات مردم در روستاها باشیم.

سیعد رسولی مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز در گزارشی گفت : تاکنون در شهرستان کامیاران ۶۵۷۱ واحد مسکن روستایی معادل ۵۶ درصد مقاوم سازی و این شهرستان به لحاظ مقاوم سازی مسکن روستایی رتبه اول استان را دارد.

وی همچنین با اعلام اینکه تا کنون ۷۸۷۱ سند مالکیت روستایی در ۹۵ روستا صادر شده است ، اظهار داشت : اجرای طرح هادی ، آسفالت و دیگر طرح های عمرانی با مشارکت وهمراهی مجموعه وزارت کشور ، فرمانداری ، بخشداری ودهیاری و مردم در دستور کار این نهاد بوده و در سال جاری با اختصاص اعتباردر ۱۷ روستای دیگر این شهرستان طرح هادی اجرا می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان به اهمیت عمران و آبادانی روستاها اشاره کرد وبیان داشت : در سال گذشته در ۷ روستای کامیاران آسفات معابر که امروز به طور همزمان افتتاح گردید با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و سیصد میلیون تومان و به متراژ ۲۶۹۶۵ متر مربع  اجرا شده است که این میزان در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت.

ساسان امینی رئیس بنیاد مسکن کامیاران گفت : فاز ۲ اسفالت معابر روستای تیله کو که زیر سازی و جدول گذاری آن توسط بخشداری ودهیاری انجام شده است به مساحت ۳۷۵۴ متر مربع می باشد که برای اجرای آن ۶۱۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد : در سال گذشته نیز ۲۹۳ قطعه زمین در روستاهای شهرستان به مساحت ۴۸۷۹۷ متر مربع به اقشار کم درآمد واگذارشده است.