شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۲۶:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲۰ ساعت ۱۵:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندارکامیاران : با هدف کنترل تورم تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال پایدار و تولید هدایت شود

فرماندار شهرستان کامیاران در جلسه شورای اشتغال این شهرستان با اشاره به اهمیت مهار تورم و رشد تولید در سال جاری گفت : با نظارت دستگاههای مرتبط وبانک ها پرداخت تسهیلات بایستی منجر به ایجاد شغل و تولید شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کامیاران اولین جلسه شورای اشتغال این شهرستان به ریاست کیوان شافعی فرماندار وبا حضور معاون عمران وبرنامه ریزی فرماندار ، جانشین فراجا ، نماینده بنیاد برکت در استان ، رئیس اداره کار و دبیر این شورا در شهرستان و ادارات و بانک های عضو شورای اشتغال روز شنبه ۱۹ فرودین ماه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان کامیاران در این جلسه ضمن تاکید لازم مبنی بر توجه به ایجاد اشتغال وتلاش همه دستگاههای مسئول در این راستا گفت : ادارات متولی اشتغال ظرفیت ها و پتانسیل های ایجاد اشتغال و کار آفرینی را شناسایی و معرفی نمایند.

وی به اهمیت مهار تورم و رشد تولید در سال جاری اشاره کرد و افزود : تسهیلاتی که پرداخت می شود بایستی به سمت و سوی ایجاد شغل و تولید هدایت شود تا اثر تورمی نداشته باشد.

شافعی از تلاش ها و حمایت های دولت به منظور ایجاد اشتغال و رشد تولید با پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف خبر داد و اظهار داشت : نقش بانک ها در این راستا با تسهیل گری و همچنین توجه  ویژه به منافع شهرستان در پرداخت و نظارت و پایش مستمر تسهیلات تعیین کننده است.

وی تصمیم گیری و برنامه ریزی در خصوص مراحل مختلف پرداخت تسهیلات را به نحوی که باعث رضایت مندی و تسریع در فرایندهای کار شود را ضروری بر شمرد و از ادارات خواست معرفی افراد را به ماههای پایان سال موکول نکنند و گزارش افراد معرفی شده و میزان تسهیلات پرداختی را به فرمانداری اعلام نمایند.

فرماندار شهرستان کامیاران در خاتمه  با اشاره به اینکه کنترل و پایش پرداختی ها و نحوه سرمایه گذاری وام گیرندگان از ایجاد تورم جلوگیری می کند اظهار امیدواری کرد : با نظارت و همکاری اعضای این شورا قدم های موثری در جهت کنترل تورم و ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۲ برداشته شود.

کامبیز محمدی نماینده بنیا دبرکت در استان کردستان در گزارشی به  اقدامات این بنیاد جهت ارائه تسهیلات اشتغال در ۴۴ روستا در شهر کامیاران و موچش پرداخت و خواستار اقدام از طریق تسهیل گران این بنیاد و استفاده از سامانه مخصوص به منظور ثبت نام افراد شد.

کامران فتحی رئیس اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ودبیر شورای اشتغال شهرستان در گزارشی در خصوص پرداخت تسهیلات بخش اشتغال در سال گذشته گفت :  اعتبارات مشاغل خانگی ۴میلیارد و ۳۹۰میلیون تومان بود که تعداد ۱۱۳طرح به بانک معرفی و ۹۶طرح موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی میزان اعتبارات اشتغال روستایی سال گذشته را ۱۹میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعلام و اظهار داشت : تعداد۷طرح با اعتبار ۲۱میلیارد و ۷۱۰میلیون مصوب گردید.

فتحی افزود : از مجموع ۲۷۸۲مورد سهمیه تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد ۳۷۳۱مورد ثبت و کامیاران در این زمینه رتبه سوم استان را به دست آورد.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کامیاران در خاتمه گفت : مبلغ ۱۳۹میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان سهم شهرستان از اعتبارات تبصره ۱۶ معادل۷/۶%سهم استان می باشد که در بین ۱۶ دستگاه تقسیم بندی خواهد شد.