شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۱:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۹ ساعت ۱۶:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با فرماندار کامیاران / نخستین جایزه شهیده فاطمه اسدی ۱۳ اسفند ماه در کامیاران برگزار می شود

به منظور هماهنگی وبرنامه ریزی در خصوص برگزاری نخستین جایزه شهیده شاخص کردستان ، شهیده فاطمه اسدی نشستی با حضور کیوان شافعی فرماندار شهرستان کامیاران و علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عصر روز دوشنبه در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کامیاران ، به منظور هماهنگی وبرنامه ریزی در خصوص برگزاری نخستین جایزه شهیده شاخص کردستان ، شهیده فاطمه اسدی نشستی با حضور کیوان شافعی فرماندار شهرستان کامیاران ،  علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ، معاونین اداره کل ارشاد و رئیس ارشاد شهرستان عصر روز دوشنبه ۸ اسفند  در محل فرمانداری برگزار شد.

کیوان شافعی فرماندار شهرستان کامیاران در دیدار با مدیرکل و هیات همراه وی، ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی در شهرستان و برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های فرهنگی گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ متعالی اسلام وجود دارد که با تداوم اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می توان از این ظرفیت ها به خوبی بهره برد.

وی افزود: در این راستا نخستین جایزه شهیده فاطمه اسدی  روز ۱۳ اسفند ماه به میزبانی کامیاران وبا حضور جمعی از بانوان شاخص در سطح کشور ، استان وشهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار کامیاران تصریح کرد :  هرچند دستگاه های موازی در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت دارند اما متولی اصلی فرهنگ و هنر و رسانه در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد و به تبع آن ادارات استانی و شهرستانی است.

شافعی اضافه کرد: با وجود فرهنگ غنی ایرانی و کُردها و در صدر این دو فرهنگ هویت ساز، فرهنگ اسلامی – ایرانی با قدرت در حال تولید آثار فرهنگی و هنری است.

فرماندار شهرستان در خاتمه خواستار برند سازی رویدادهای فرهنگی و هنری و تعمیم آن به دیگر حوزه ها و تدوین تقویم برنامه های فرهنگی شد.

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به همراه معاونین هنری و فرهنگی عصر روز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ به منظور شرکت در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جایزه شهیده فاطمه اسدی شهید شاخص استان به شهرستان کامیاران سفر و در دیدار با کیوان شافعی فرماندار شهرستان اظهار داشت: تمرکززدایی برنامه های فرهنگی و هنری از مرکز استان به شهرستان ها و برگزاری و طراحی برنامه های فرهنگی و هنری در شهرهای کوچک و روستاها و همچنین کشف استعدادهای فرهنگی و هنری بانوان توانمند در عرصه های مختلف و معرفی و پاسداشت شهیدان شاخص استان از جمله مهمترین اهداف برگزاری جایزه شهیده فاطمه اسدی است.

وی افزود: بیشترین اعتبارات فرهنگی و هنری از جدول ۱۷ ویژه کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی به شهرستان کامیاران اختصاص پیدا کرده است، در مراسم ویژه جایزه شهیده فاطمه اسدی علاوه بر حضور دختر شهیده فاطمه اسدی، دختر شهید بروجردی، زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و جمعی از بانوان موفق و برگزیده حوزه های مختلف فرهنگ و هنری و عرصه کارآفرینی حضور خواهند یافت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: برگزاری موفق و تاثیرگذار جشنواره موسیقی خیابانی، حضور قاریان برجسته بین المللی در کامیاران برای برگزاری محافل انس با قرآن همچنین جایزه شهیده فاطمه اسدی و چندین برنامه دیگر که در بهار سال آینده اجرا خواهد شد از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری این شهرستان است.

دریایی در خصوص برنامه های جنبی جایزه شهیده فاطمه اسدی عنوان کرد: برپایی نمایشگاهی از توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی و مدیریتی بانوان شهرستان و روستاهای اطراف آن از جمله مهمترین برنامه جنبی پاسداشت شهیده شاخص استان فاطمه اسدی است.

وی ضمن اشاره به توانمندی های بانوان شهرستان کامیاران در همه عرصه های فرهنگی و هنری تصریح کرد: در مراسم پاسداشت از شهیده شاخص استان از ۱۴ نفر از بانوان موفق در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و کارآفرینی و مدیریتی تجلیل و قدرانی خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار به جهت اختصاص اعتبارات حوزه دارایی های سرمایه گفت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای تملک دارایی های سرمایه ای برای تعمیر و تجهیز اداره ارشاد کامیاران به همت فرماندار اختصاص داده شده است.