شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۷:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۷ ساعت ۱۶:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار کامیاران : با مدیریت صحیح ، فرهنگسازی ، نظارت و پیشگیری از منابع آبی شهرستان حفاظت شود

فرماندار شهرستان کامیاران در جلسه شورای حفاظت از منابع این شهرستان با اشاره به محدودیت منابع آبی ، گفت : با مدیریت صحیح ، فرهنگسازی ، نظارت و پیشگیری از منابع آبی موجود در شهرستان حفاظت شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان به ریاست شافعی فرماندار و با حضور رئیس دادگستری ، معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ، مدیر اداره منابع آب و دیگر اعضاء این شورا روز یکشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۱ در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندارشهرستان کامیاران در این جلسه گفت : منابع ما محدود و لازم است  در زمینه حفاظت از منابع آب و دیگر منابع شهرستان با آینده نگری و احساس مسئولیت عمل شود.

وی مدیریت صحیح ، بهره برداری اصولی ، فرهنگسازی ، رعایت قانون ، نظارت و پیشگیری به منظور حفاظت و جلوگیری  از هدر رفت منابع آبی را ضروری دانست.

کیوان شافعی با اشاره به فعالیت اکثر مردم شهرستان در بخش کشاورزی و نیاز این بخش به آب زیاد ، اظهار داشت : مکانیزاسیون کشاورزی ، استفاده از شیوه های نوین آبیاری ، تعریف الگوی کشت ، مجهز نمودن چاههای کشاورزی به کنتور هوشمند و آموزش کشاورزان در زمینه مصرف آب  می تواند به میزان قابل توجهی در صرفه جویی و مصرف بی رویه منابع آبی موثر باشد.

فرماندار شهرستان در خاتمه ضمن تاکید لازم مبنی بر جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز و برداشت های غیر قانونی ، نظارت مستمر برکانال های آبرسانی ، لایروبی بستر رودخانه ها و جلوگیری از تصرف این بسترها  ، رعایت حق آبه های زیست محیطی و حیاط وحش ، خواستار هماهنگی و همکاری بین بخشی به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در این راستا شد.

در ادامه این جلسه رئیس دادگستری شهرستان گفت : بر اساس قانون اقدام به حفر چاه غیر مجاز از طریق اداره منابع آب قابل پیگیری است.

وی تاکید کرد : ادارات به منظور پیشگیری و مقابله با جرائم و رعایت قانون با حوزه های مختلف دادگستری به ویژه دادستانی ارتباط مستمر داشته باشند.

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای حفاظت از منابع آبی توسط مدیر اداره منابع شهرستان ارائه گردید.