شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۳۰:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲ ساعت ۱۹:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان کامیاران

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان کامیاران به ریاست فرماندار شهرستان وبا حضور معاون سیاسی وامنیتی فرمانداری ، جانشین مدیر کل پدافند غیر عامل استان ودیگر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کامیاران ، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان کامیاران  به ریاست شافعی فرماندار شهرستان وبا حضور معاون سیاسی وامنیتی فرمانداری ، جانشین مدیر کل پدافند غیر عامل استان ودیگر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری روز یکشنبه اول آبان ماه برگزار شد.

فرماندار شهرستان در این جلسه با اشاره به انواع تهدیدات بیان کرد: تهدیدات به  بخش های طبیعی و غیرطبیعی و انسان ساز تقسیم می‌شود که تهدیدات طبیعی منشا طبیعت است و غیرقابل تغییر است؛ ولی تهدیدات انسان‌ساز به دلیل اینکه تفکرو برنامه ریزی در پشت آن است، روز به روز در حال تغییر و تکامل است.

کیوان شافعی یکی از اقدامت مهم در راستای کاستن از اثر تهدیدها را اجرای اصول پدافند غیر عامل عنوان کرد و  افزود: پدافند غیرعامل به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و ارتقای پایداری در مقابل تهدیدها است.
وی  با تاکید بر اقدامات در پدافند غیرعامل بیان کرد: برای انجام اقدامات در بخش پدافند غیرعامل باید بتوانیم در بخش تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور ورود پیدا کنیم.
فرماندار کامیاران ضمن تاکید لازم مبنی بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در مراکز اداری ، غیر اداری و سازه ها اظهار داشت: لازم است اصول پدافند غیرعامل را در ساخت و سازهای خود بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم تا در زمان وقوع بعضی از حوادث شاهد به حداقل رسیدن آمار تلفات و خسارت‌های جانی و مالی باشیم.
کیوان شافعی با تاکید بر تقویت زیرساخت های شهرستان ونظارت لازم در بخش های مختلف ، خاطرنشان کرد : بدون شک باید با مقاوم ‌سازی ساختمان‌ها و تقویت زیر ساخت های شهرستان در برابر تهدیدات ، شاهد کاهش خسارت‌های معنوی و مادی ناشی از این تهدیدات و حوادث باشیم.

گفتنی است : در این جلسه اعلام شد رزمایش پدافند غیر عامل در هفته آتی با مسئولیت شرکت غله در کامیاران برگزار خواهد شد.