چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۵۰:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۸ ساعت ۱۸:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار کامیاران : ترویج کتاب و کتابخوانی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت

کیوان شافعی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران که با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان برگزار شد گفت : با ترویج کتاب و کتابخوانی و تبدیل آن به یک فرهنگ از آسیب های اجتماعی پیشگیری و اثر آن کم رنگ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کامیاران اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان ظهر روز یکشنبه ۲۷ شهریور در محل سالن جلسات فرمانداری و با حضور فرماندار شهرستان ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، شهردار ، مسئولان ارشاد و کتابخانه های عمومی کامیاران و دیگر اعضاء این انجمن در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار کامیاران با بیان اهمیت توجه به بحث کتاب و کتابخوانی گفت : به هر اندازه‌ای که کتابخوانی ترویج شود به همان اندازه اثرات آسیب های اجتماعی در جامعه کم رنگ خواهد شد.
کیوان شافعی افزود : بایستی همه متولیان امر فرهنگ تلاش نمایند تا کتاب و کتابخوانی به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی با اشاره به اهمیت کتاب و مزایایی آن نسبت به سایر مکتوبات به ویژه مکتوباتی که در فضای مجازی و غیر از پایگاههای علمی مطرح می‌شود اظهار کرد: وقتی مطالعه منابع غیر معتبر جای کتابخوانی را بگیرد به فرد احساس خود آگاهی کاذب می دهد که می تواند آسیب زا هم باشد.
فرماندار شهرستان ضمن تاکید لازم مبنی بر ارتقاء سطح کتابخانه های عمومی و تجهیز و تعمیر این مکان ها و تلاش دستگاههای فرهنگی به ویژه ارشاد اسلامی در این راستا ، آگاه کردن آحاد جامعه به نقش کتاب در زندگی شخصی و اجتماعی آنان را ضروری دانست و خواستار برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح در این زمینه شد.

در این نشست محمد مخدومی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت : جامعه برای تحقق اهداف خود در بسیاری از زمینه ها نیازمند مطالعه و استفاده صحیح از کتاب است.
وی افزود : با نگاه ویژه به کامیاران در صدد ارتقاء سطح کتابخانه های عمومی این شهرستان خواهیم بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یکی دیگر از نیازهای کتابخانه های عمومی شهرستان را جذب نیروی انسانی عنوان کرد و افزود : به زودی فراخوان لازم در خصوص بکارگیری افراد مورد نیاز داده می شود.

سرپرست جدید کتابخانه های عمومی کامیاران در گزارشی گفت : در حال حاضر کتابخانه های عمومی شهرستان ۴۵۰۰ عضو فعال دارد.

در پایان از زحمات ماندانا قبادی تقدیر و شفیع قربانی به عنوان سرپرست جدید کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران معرفی شد.