چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ , ۰۰:۳۹:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۴ ساعت ۱۴:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

در آستانه بهار تعلیم و تربیت صورت گرفت: برگزاری پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کامیاران در سال ۱۴۰۱

در بیست و دومین روز از شهریور و در آستانه بازگشایی مدارس، به ریاست فرماندار وبا حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران و جمعی از مسئولان جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری  شهرستان کامیاران، در بیست و دومین روز از شهریور و در آستانه بازگشایی مدارس، به ریاست فرماندار وبا حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران و جمعی از مسئولان جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد.

 

شافعی فرماندار شهرستان کامیاران ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت به عنوان یک رویداد مهم ملی بیان داشت: روزهای آغازین بازگشایی مدارس از حساسیت های خاص خود برخورداربوده وانتظار هست تمام تدابیر لازم به منظور حضور موثر وکارآمد دانش آموزان در سر کلاس های درس فراهم شود.

وی افزود : مناسب سازی فضای پیرامونی آموزشگاه ها و زیباسازی محیط مدارس نقش مهمی در ایجاد نشاط و پویایی دانش آموزان دارد.

شافعی در خصوص سرویس مدارس شهرستان ضمن اشاره به حساسیت بالای جامعه نسبت به سلامت دانش آموزان افزود: حفظ سلامت جانی و امنیت دانش آموزان از اولویت های مسئولان و دست اندرکاران این حوزه است که باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان کامیاران در ادامه به اهمیت مدیریت صحیح و ساماندهی نیروها اشاره کرد و گفت : استفاده از نیروها بایستی بر اساس شایستگی وتوانمندی وبه گونه ای باشد که بیشترین بازدهی را در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش به دنبال داشته باشد.

 

علی اکبر ابراهیمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران ضمن عرض خیر مقدم، از اهتمام و زحمات همکاران خدوم و پرتلاش شهرستان در آماده سازی مدارس برای بازگشایی در بهار تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به ایام باقی مانده تا شروع سال تحصیلی جدید ضرورت بازگشایی باشکوه مدارس، سازماندهی معلمان، ثبت نام دانش آموزان، رسیدگی به امورات مراجعین و اولیاء دانش آموزان با صبر و حوصله و داشتن احساس مسئولیت، تعیین مدارس محل برگزاری مراسم نمادین بازگشایی، جشن غنچه ها و جشن شکوفه ها و موارد لازم برای شروع سال تحصیلی در اول مهر ماه را یادآور شد.

 

وی همچنین مهمترین چالش و موارد پیگیری در آستانه بازگشایی مدارس را پیگیری آماده سازی مدارس خیرساز جهت افتتاح توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و همچنین پیگیری مدارس شهرک کشاورز و شهرک ورمهنگ توسط شورای آموزش و پرورش عنوان کرد.

 

این مقام مسئول ضمن اشاره به تاکیدات مسئولان وزارتی و اداره کل آموزش و پرورش استان، بر بازگشایی به موقع و ضرورت تمهید مقدمات کامل از جهات مختلف بویژه آمادگی مدارس برای برگزاری مراسم بازگشایی و آیین های نمادین با حضور مسئولان و اولیای گرامی تاکید کرد و در همین راستا نیز مواردی به تصویب اعضای حاضر در جلسه شورای آموزش و پرورش رسید.