سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ , ۱۶:۲۱:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۳ ساعت ۱۴:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

با حضور فرماندار شهرستان کامیاران: نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان کامیاران در محل آموزش وپرورش برگزار شد

با حضور شافعی فرماندار کامیاران دومین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان در سال ۱۴۰۱ و در محل اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، در روز سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، با حضور فرماندار شهرستان کامیاران دومین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه شافعی فرماندار شهرستان، با تسلیت اربعین حسینی ؛  به جایگاه سواد و سوادآموزی در جامعه اشاره نمود و روند صعودی شاخص سواد شهرستان و استان را از ضروریات مهم عنوان کرد .

وی افزود : تلاش و  اهتمام جمعی و خرد گروهی در حمایت از برنامه های سوادآموزی، نتایج قابل قبولی را تحقق می بخشد.

شافعی همچنین با تقدیر از دست اندرکاران حوزه سوادآموزی، عنوان کرد: «یکی از مهمترین اقدامات نظام اسلامی، توجه به بحث آموزش در سطوح مختلف است».

در ادامه فرماندار شهرستان کامیاران به ضرورتِ حضور رؤسای اداراتِ عضو شورا  در جلسات اشاره نموده و خواستار  شناسایی و جمع بندی مشکلات سوادآموزی و ارسال به فرمانداری به منظور تلاش برای رفع آنها شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین امام حسین (ع)، با اشاره به ضرورت و التزام سوادآموزی و اهمیتِ ارتقای سطح سواد واقعی جامعه، پرداختن به موضوع سوادآموزی برای افراد بیسواد و بهره برداری از ابزارهای مشوق بیسوادان برای مشارکت در یادگیری، سواد را مهم و درخور توجه ویژه ارزیابی کرده و گزارشی از عملکرد سوادآموزی شهرستان در ۵ سال گذشته را ارائه نمود.

در این گزارش به تفصیل آمار سوادآموزان تحت پوشش در هر دوره و آمار قبول شدگان و نیز درصد قبولی هر سال نسبت به حجم ابلاغی را بیان نمود.

ابراهیمی همچنین ضمن تقدیر از همکاران حوزه سوادآموزی به موفقیت ها و اقداماتی که در این حوزه انجام شده پرداخت و عنوان کرد: سوادآموزی شهرستان کامیاران موفق به کسب رتبه عالی و شایسته تقدیر استان، پوششس حجم بیش از صد درصدی، راه اندازی ۲ مرکز یادگیری محلی در سطح شهر، کسب رتبه اول استانی در ارزیابی عملکرد، آموزش و توانمندسازی نیروهای ستادی و آموزشی به میزان ۸۶۴ نفر ساعت و کسب رتبه اول گروه های بهبود کیفیت آموزشی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های فوق برنامه و مکمل در کنار فعالیت های سوادآموزی، به موفقیت های حاصله در حوزه سوادآموزی اشاره نمودند و در خصوص طرح های جانبی در فعالیت های سوادآموزی که در مراکز یادگیری کاربرد دارد توضیحاتی ارئه نمودند.

وی همچنین به احتمال انحلال مراکز یادگیری و محدودیت نیروی آموزش دهنده اشاره نمود.

زمانی رئیس اداره سوادآموزی در مورد فعالیت های سوادآموزی و میزان تحقق اهداف تعیین شده ­ی سال ۱۴۰۰ و نیز در خصوص واگذاری کلاس های سوادآموزی به معلمان آموزش و پرورش مطالبی را عنوان کرد.