سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ , ۱۴:۲۶:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱۷ ساعت ۱۴:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

با حضور استاندار کردستان در کامیاران برگزار شد: همایش نقش امام حسین (ع) در وحدت امت اسلامی

استاندار کردستان در همایش نقش امام حسین (ع) در وحدت امت اسلامی که عصر روز چهارشنبه 16 شهریور ماه در محل فرهنگسرای کامیاران با حضور شافعی فرماندار ، فتحی نماینده مجلس ، حجت الاسلام زارعی امام جمعه، معاونین فرماندار ، فرمانده سپاه ، جانشین انتظامی و روحانیون اهل سنت واهل تشیع برگزار شد ، گفت : امام حسین (ع) متعلق به قشر خاصی نبوده و نقطه اشتراک همه آزادگان جهان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کامیاران  به نقل از روابط عمومی استانداری ،  عصر روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه در محل فرهنگسرای کامیاران همایش نقش امام حسین (ع) در وحدت امت اسلامی با حضور زارعی کوشا استاندار کردستان ، خزایی مدیر کل حوزه استاندار ، شافعی فرماندار ، فتحی نماینده مردم در مجلس ، حجت الاسلام زارعی امام جمعه، معاونین فرماندار ، فرمانده سپاه ، جانشین انتظامی و روحانیون اهل سنت واهل تشیع برگزار شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در این همایش اظهار داشت: نقاط اشتراک بین شیعه و سنی آنقدر فراوان است که جایی برای تفاوتها نمی ماند و یکی از مهمترین نقاط اشتراک وجود مطهر اهل بیت نبوت به ویژه امام حسین (ع) است.

وی، آزادگی، ایثار و حقیقت‌طلبی امام حسین (ع) را از جمله ویژگیهایی برشمرد که آزادمردان جهان را شیفته آن حضرت کرده است.
استاندار کردستان با اشاره به اتفاق نظر علمی شیعه و سنی بر حدیث نبوی “حسین از من است و من از حسین” تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) بقای دین مبین اسلام را منوط به وجود سلاله مطهر خود بیان کرده اند.
زارعی کوشا با تاکید بر ضرورت بازخوانی و تعمق در فلسفه قیام عاشورا، یادآور شد: حوادث کربلا سرشار از درس هایی است که اسلام آن را به بشریت عرضه کرده است.
وی با بیان اینکه اسلام دین کیفیت‌هاست نه کمیت‌ها، تاکید کرد: اگر مسیر درست در راه دین را می خواهیم باید به باطن و نیکویی عمل خود تکیه کنیم نه به ظاهر و کثرت عمل.
استاندار کردستان با اشاره به دسیسه های تفرقه افکنانه دشمنان با استفاده از حربه اسلام هراسی و نمایش چهره خشن از اسلام با تشکیل گروههای تکفیری از جمله داعش، تاکید کرد: فصل الخطاب اصلی برای ما در این زمینه این فرموده رهبر معظم انقلاب است که هرکس ندای تفرقه سر دهد، مزدور دشمن است.
زارعی کوشا قیام و حرکت تاریخی امام حسین(ع) را به عنوان نماد حق در برابر باطل تعبیر کرد و گفت: تا زمانیکه این قیام و آثار آن بازخوانی می شود، جبهه حق همواره پیروز خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین مرز باشماق به عنوان پایانه تردد زائران اربعین اشاره و اولین هدف آن را تحقق اهداف تقریبی مدنظر مقام معظم رهبرمعظم انقلاب اعلام کرد.
استاندار کردستان به آمادگی کامل مسیر سنندج تا مریوان، سلیمانیه، نجف و کربلا برای پذیرایی از زائران اشاره کرد و افزود: اقدامات منسجم و جهادی انجام شده در مرز باشماق به برکت حضور زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کمترین زمان ممکن انجام شده است.
زارعی کوشا به ثمرات مادی این انتخاب در توسعه استان اشاره و تاکید کرد: مهمترین ثمره این حرکت، بازنمایی وحدت اسلامی میان شیعه و سنی است که خار چشم دشمنان و مایه قوت قلب مسلمانان است.

حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه کامیاران در ابتدای این مراسم به بیان محبت وارادت اهل سنت نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت پرداخت و گفت : در شهرستان کامیاران نمونه بسیار خوبی از وحدت وانسجام وجود دارد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات روحانیون اهل سنت اشاره کرد و از مسئولان خواست : نهایت تلاش خود را در جهت حل این مشکلات به کار گیرند.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج ، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی از پیگیری مشکلات روحانیون و حوزه های دینی خبر داد و گفت : اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت وحدت وهمدلی شایسته تقدیر است.

وی افزود : ایام عاشورا و اربعین تداعی کننده ایستادگی امام حسین (ع) ویاران شهیدش در برابر ظلم و استبداد است که مرزهای جغرافیایی را از بین برده و هر کسی با هر عقیده ای می تواند  عاشورا و درس های حریت وآزادگی آن را سر لوحه تمام امورات زندگی خود قرار دهد.

در خاتمه این مراسم از روحاینون و علمای حاضر در این مراسم تجلیل به عمل آمد.