شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۵۶:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲۹ ساعت ۲۲:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار کامیاران از حل مشکل و اختلاف چندساله واگذاری معدن قلعه گاه با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اهالی روستا و سرمایه گذار بخش معدن خبر داد

کیوان شافعی فرماندار کامیاران با اعلام خبر حل مشکل چندساله واگذاری معدن قلعه گاه با امضای تفاهم نامه بین مردم این روستا و سرمایه گذار بخش معدن، گفت: بر اساس این تفاهم نامه بخشی از درآمد این معدن نصیب اهالی روستا خواهد شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کامیاران ، نشستی به ریاست فرماندار شهرستان کامیاران و با حضور بخشدار موچش، ریاست دادگاه موچش، نمایندگان روستای قلعه گاه و سرمایه گذار بخش معدن در محل فرمانداری به منظور امضای تفاهم نامه طرفین در خصوص اکتشاف و بهره برداری از معدن آهن این روستا برگزار شد.

فرماندار کامیاران با تقدیر از حمایت و همراهی استاندار کردستان و معاون سیاسی و امنیتی استانداری، اعضای شورای تامین شهرستان، دستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی و قضایی شهرستان و موچش، بخشداری موچش و دیگر ادارات تاثیر گذار در این زمینه و اهالی محترم روستای قلعه گاه و سرمایه گذار معدن گفت: یکی از راههای توسعه شهرستان با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد سرمایه گذاری و فعال نمودن بخش معادن است.

کیوان شافعی افزود: از بدو ورود به شهرستان به عنوان فرماندار و طرح مسائل و مشکلات این معدن، مصمم به اجرای قانون بوده و در این راستا ضمن هماهنگی با استاندار محترم و معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری نسبت به بررسی دقیق موضوع، بازدید میدانی، حضور در بین مردم و برگزاری جلسات فشرده تخصصی و کارشناسی و دریافت نظرات دستگاههای مربوطه اقدام و خوشبختانه با رفع سوء تفاهم های ایجاد شده زمینه تعامل و همکاری اهالی روستا با سرمایه گذار فراهم شد.

فرماندار کامیاران تصریح کرد: با اعلام آمادگی سرمایه گذار جهت پرداخت حق و حقوق قانونی و بهره مند نمودن اهالی روستا از درآمد این معدن و همچنین اجرای پیوست های لازم در خصوص مسائل اجتماعی، منابع طبیعی، محیط زیست، کشاورزی و منابع آبی و … مسائل و مشکلات مرتفع و امروز به صورت رسمی تفاهم نامه همکاری بین نمایندگان روستای قلعه گاه و معدن دار امضاء و زمینه سرمایه گذاری در این پروژه فراهم شد.

 

در ادامه این جلسه بامشاد رئیس دادگستری موچش گفت: آنچه حائز اهمیت است قانونمداری و رعایت حقوق مردم است که خوشبختانه این اتفاق افتاد و امیدواریم مایه خیر و برکت برای همه باشد.

 

حسین محمود خانی سرمایه گذار بخش معدن در این نشست با اعلام اینکه علاوه بر اکتشاف و استخراج، احداث کارخانه کنسانتره آهن در منطقه موچش نیز مد نظر است، خواستار تسریع در ارائه مجوزهای لازم به منظور احداث این کارخانه شد.

وی افزود: سرمایه گذاری لازم در مجموع برای این پروژه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی آن بالغ بر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم با اولویت استفاده از نیروهای بومی و محلی می باشد مگر در مواردی که تخصص مربوطه در شهرستان و یا استان کردستان نباشد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در ادامه با تقدیر از همکاری استاندار کردستان، فرماندار شهرستان، شورای تامین شهرستان، دادگستری کامیاران و موچش، بخشداری موچش و اهالی محترم این روستا اظهار امیدواری کرد: این تعامل و همکاری مایه خیر و برکت برای اهالی منطقه و شهرستان باشد.