شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۱۰:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۵ ساعت ۱۷:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار کامیاران؛ دستگاههای مختلف وظایف خود را بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا کنند

در دومین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کامیاران که به ریاست فرماندار وبا حضور مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری برگزار شد ، فرماندار کامیاران بر لزوم اجرای قوانین مربوطه توسط ادارات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شافعی دردومین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ‌شهرستان کامیاران  که با حضور مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری برگزارشد،گفت:حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز مند سرمایه انسانی است که داشتن جمعیت جوان یک ثروت ارزشمند دراین راستا و ازعوامل اقتدارورشد اقتصادی واجتماعی کشور محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه با تکیه برتوان جمعیت جوان تا کنون موفقیت های بزرگری درجامعه حاصل گردیده و برای تداوم چنین روندی لازم است در حفظ جمعیت جوان تلاش نماییم.

شافعی اظهار داشت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وظایف مختلفی برای ادارات ترسیم و تسهیلات و مشوق های مناسبی برای این مهم از جمله وام در نظر گرفته شده است که از تمام دستگاههای اجرایی وبانک ها می خواهیم به مفاد مربوط به این قانون عمل نمایند.

لیلا آژیر، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: افزایش مراکز درمان زوج های نابارور و حمایت بیمه ای دولت، برنامه های فرهنگی برای تشویق خانواده های تک فرزند جهت فرزندآوری، تسهیلگری دولت در امر ازدواج جوانان و برخورد با مراکزی که سقط جنین انجام می دهند از برنامه های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ رشد جمعیت در کردستان افزود : افزایش طلاق، کاهش ازدواج و وجود افراد با تجرد قطعی از مشکلات کشور و به ویژه استان در این زمینه است.

در ادامه، اعضاء، پیرامون  مسائل ومشکلات ناشی از کاهش جمعیت، تسهیلگری بانک ها در پرداخت وام های ازدواج وفرزندآوی و برگزاری برنامه هایی که اهمیت فرزند آوری از دیدگاههای مختلف در آن مطرح باشد بحث وتبادل نظرنمودند.

شنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۱