شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۴:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۴ ساعت ۱۷:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار کامیاران: زکات نقش مهمی در کاهش فقر در جامعه دارد

فرماندار کامیاران با اشاره به نقش زکات در کاهش فقر ، حل بسیاری از مشکلات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، بر لزوم ترویج هر چه بیشتر این فریضه دینی در شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان کامیاران در جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان ، امام جمعه و دیگر اعضای این شورا برگزار شد با اشاره به اینکه پرداخت زکات از واجبات دینی است ، گفت:آگاه سازی جامعه از اهمیت پرداخت زکات و اطلاع رسانی در خصوص نحوه هزینه کرد آن ضروری است.

شافعی ضمن تاکید لازم مبنی بر همکاری ادارات و دستگاههای مختلف با دبیرخانه شورای زکات ، افزود: پرداخت زکات نقش مهمی در کاهش فقر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دنبال داشته و آثار فردی واجتماعی آن نیز ماندگار خواهد بود.

در این جلسه طوسی مدیر کل کمیته امداد استان با تقدیر از عوامل زکات در شهرستان کامیاران به بیان وظایف این نهاد در بخش های مختلف پرداخت و گفت : کمیته امداد در امر جمع آوری زکات به عنوان متولی ودبیرخانه شورا نیز فعالیت می کند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۴۰ میلیارد زکات فطریه و کفاره از طریق مردم استان کردستان جمع آوری و با نظارت و همکاری معتمدین، خیران و امامان جمعه و جماعات در بین نیازمندان هر منطقه توزیع شد.

شنبه۴ تیر ماه۱۴۰۱