پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۲۱:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۵ ساعت ۱۳:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار کامیاران : در بخش کشاورزی الگوی کشت ، بهره وری بالا و جلوگیری از اسراف منابع مد نظر قرار گیرد

فرماندار کامیاران در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت : پتانسیل کشاورزی این منطقه بالا بوده و لازم است با ترویج شیوه های نوین کشاورزی ، رعایت الگوی کشت ، تولید و بهره وری مد نظر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کامیاران، جلسه شورای کشاورزی این شهرستان روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ با حضور شافعی فرماندار ، مدیر تعاون روستایی استان ، معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار و دست اندرکاران بخش کشاورزی در کامیاران در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار کامیاران اظهار کرد : مهمترین ظرفیت اشتغال و تولید در شهرستان بخش کشاورزی است که این بخش نه  تنها نیازمند توجه ویژه است بلکه انتظار هست با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع تبدیلی و میانی از این ظرفیت نهایت استفاده را به عمل آورد.

شافعی با اشاره به اهمیت بهره وری و استفاده صحیح از منابع گفت : توجه به تولید محصولات استراتژیک و محصولاتی که مصرف آب کمتری داشته باشد و باعث فرسایش و نابودی خاک نشود را ضروری بر شمرد.

وی  اظهار داشت : با بررسی عملکرد و اقدامات صورت گرفته در این بخش انجام فعالیتهای کشاورزی به شیوه های نوین با بهره وری بالا ترویج گردد.

شافعی در ادامه به موضوع سلامت و امنیت غذایی در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز لازم هست میزان مصرف کود و سموم به حداقل برسد و راههایی که امکان تولید محصولات سالم تر را فراهم می کند و محیط زیست و آینده را با خطر مواجهه ننماید مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار کامیاران در خاتمه با تقدیر از فعالان این بخش خواستار حل مسائل و مشکلات مربوط بیمه کشاورزی ، رفع موانع تولید و پیگیری لازم جهت تسریع در اجرای پروژه های کشاورزی شد.

 

کوشکی مدیر تعاون روستایی استان در این جلسه به اهمیت تلاش ها و اقدامات تعاون روستایی در خرید تضمینی محصولات استراتژیک به ویژه گندم و توزیع سایر محصولات کشاورزی با هدف تنظیم بازار اشاره کرد و گفت : بخش بزرگی از گندم خریداری شده در استان توسط زیر مجموعه های تعاون روستایی بوده است.

وی افزود : میزان گندم خریداری شده در استان بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال جاری بود که در کامیاران این میزان بیش از ۶۱ هزار تن و عمده آن توسط شرکت های تعاون روستایی خریداری شده است.

در پایان این جلسه از جمعی مسئولان ، کارشناسان و دست اندرکاران خرید گندم در شهرستان کامیاران تجلیل به عمل آمد.